Pages

kentang here!

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
A part of being a khalifah-daughter-prefect-student-sister-aunt-tutor-motivator-mother ? ehhh wife punn blom lagi..acaner..tutor..motivator temberang sume tuu..

Wednesday, December 19, 2012

mencari cinta


Situasi 1
Lelaki tengah jalan jalan. Nampak perempuan kt kedai cd. Terpegun melihat wajahnya.singgah untuk beli cd. X kisah beli cd apa janji dapat jumpa perempuan tu.

Perempuan tu bagi satu cd sambil senyum. Hati lelaki cair. Senyum balik. Terus balik rumah.

Esok pegi beli cd lagi. Nak jumpa perempuan tu lagi. Bagi lagi satu cd sambil senyum.hati cair.balik rumah.

Esok pegi lagi.bagi cd->senyum->hati cair->balik rumah. Lelaki sedih. Perempuan tu x perasan yg lelaki slalu g kedai tu sebab nak jumpa dia je. Tp lelaki tidak mengalah.

Esok pegi lagi. Terkejut tengok perempuan tu x ade. Tanya sama taukei. Perempuan tu dah pindah keje. Lelaki sangat sedih. Balik rumah. Bukak cd yg dibeli.terkejut tengok ada nota.

Cd 1 – “ saya suka awak. Saya harap awak suka saya juga.esok datang lagi ye bawak cd sama dan     selitkan nota awak”
Cd 2- “awak x bagi cd 1 awak. X selitkan nota. Awak x suka saya. X mengapa.tolong bg respon. selit nota kt cd 2 ni.”
Cd 3 – “ memang awak x sayang saya. Satu nota pun x ada. Saya nak berhenti kerja. Nak cuba lupakan awak.selamat tinggalL

Tanpa diduga.pada nota cd 3 terbentuklah titisan air mata lelaki yang tidak kesampaian cinta.


Situasi 2.

Suami bahagia bersama isteri. Satu dugaan telah menimpa. Suami jadi lumpuh. Suami sedih. Isteri selalu beri dorongan dan semangat. Isteri selalu mengajak suami pergi fisioterapi.

Dah 3 bulan. X bole berjalan jugak. Suami putus asa. Isteri tetap beri dorongan. Suami tersenyum.terharu dengan sokongan isteri.

Dah 5 bulan. X bole jalan jugak. Suami putus asa lagi. Isteri tetap beri dorongan. Suami cakap “semuanya sia sia”. Isteri cakap “ tidak, pasti ada cara”.

Suami mengeluh. Suami anggap dirinya x berguna. Isteri tetap beri dorongan. Suami kata “dah x bole terima semua ni”.isteri cakap “ kena belajar menerima. Mungin ada ujian yang lebih berat dari ini nanti”.suami terdiam dan terharu atas pengorbanan isteri.

Suami jumpa flyers kt luar rumah. Iklan tentang fisioterapi yang berkesan di luar Negara. Suami plan nak pergi fisioterapi senyap2 di luar Negara. Suami pergi tanpa pengetahuan isteri.

Dah 3 minggu, suami dah bole jalan. Suami nak balik rumah. surprisekan isteri. Sampai saja rumah.rumah kosong. Suami terkejut. Cuba kol isteri. Abanglong yang jawab. Abanglong kata isteri dah meningga dunia. Isteri ada penyakit kanser paru paru. Suami sedih. Abanglong bagi nota isteri kepada suami. Suami buka dan baca.

kepada suamiku tersayang,
isteri tahu setelah suami dapat nota ini. Pasti suami dah bole berjalan. Syukur. Maafkan isteri kerana pergi dahulu sebelum suami. Flyers yang suami jumpa tentang fisioterapi tu isteri yang letak. Isteri nak suami cepat sembuh. Isteri nak suami kuatkan semangat dan terus hidup. Suami kena tabah dan reda atas ketentuan Tuhan. Isteri tahu suami pergi luar negara dan berharap isteri tidak tahu pemergian suami. Isteri juga begitu, isteri tidak mahu suami tahu akan pemergian isteri ini kerana isteri tidak mahu melihat suami sedih. Isteri sayang sangat dekat suami.isteri sudah lama ada penyakit ni. Dan isteri tau isteri akan pergi dalam masa terdekat ini. Halalkan segala makan minum isteri. Isteri sayang abang.

Suami mengalirkan air mata. Teringat ayat isteri
“kena belajar menerima.mungkin ada ujian yang lebih berat dari ini nanti.”


Note : perempuan atau isteri sangat sweet.hargailah mereka. =’)

1 comment:

background blog